Autófényezés kalkulátor VTN kalkulátor CM2 kalkulátor Autófényezés Galéria Elérhetőségek  
——   Porlakkozott felületek javítása:   ——
Porlakkozott felületek javítása:
 
PORLAKK
A porlakkok alkalmazásával több neves autógyártó kezdett el foglalkozni az 1990-es évek első harmadában. Ez az anyag nem szennyezi a környezetet, mivel nem tartalmaz oldószert, valamint a fényezéskor elszóródott por könnyedén összegyűjthető és újrahasznosítható. Alkalmazása nagyon egyszerű, hiszen felhordásuk elektrosztatikus úton zajlik, majd speciális égetőkemencében (kb.: 140 ’C fokos hőmérsékleten) a por megolvad és egybefüggő filmréteget képez a lakkozandó felületen. Ez a lakkozási rendszer csak a szériagyártásban jöhet számításba, mivel a folyamat a kisipari javítóműhelyekben nem kivitelezhető, hiszen gondoljunk bele, hogy a hőhatás súlyosan károsítaná a gépjárműveink műanyag alkatrészeit, vagy a szélvédőüvegeket. Ez az eljárás viszont nagyon környezetkímélő, mivel nincs oldószer-kibocsátás és hulladék is nagyon kevés képződik. A porlakkozott járműveket hagyományos módon, de mégis különös gonddal kell kezelnünk.
HA ILYEN GYÁRI BEVONATTAL TALÁLKOZUNK…
Jó tudni, hogy ezek a bevonatok nagyon érzékenyek a szerves oldószerekre, és fokozottan hajlamosak a felduzzadásra, lakkszélek kirajzolódására.
Bemutatjuk a porlakkozott felület javítását lépésről – lépésre, minden részletre fokozottan ügyelni kell
Első lépés itt is a zsírtalanítás. Porlakkozott felületnél fokozottan érvényes, hogy csak csupasz fémre gittelünk, ezért azokról a részekről, ahová poliészter gittet kívánunk felhordani, maradéktalanul eltávolítjuk a gyári bevonatot. Elvégezzük a klasszikusnak számító oldószerpróbát egy nitrohigítóval átitatott kendővel az átmeneti részeken. Szemmel látható, hogy a porlakkozott fedőbevonat fokozottan oldószer érzékeny, fokozott elővigyázatossággal és figyelemmel kell eljárnunk az ilyen bevonattal ellátott felületek javításánál. Felhordjuk a poliészter gittet a megfelelő mennyiségben. Ezt követően megfelelő formára csiszoljuk majd géppel finomítjuk a felületet. Nagyon fontos, hogy szigetelőanyagként erre a célra speciális anyagot használjunk, mivel más szigetelő, vagy füller esztétikai és minőségi hibákat fog előhozni. Infralámpát használunk, vagy szárítófülkében szárítjuk. Óvatosan, nehogy kikopjon az alapozó, csiszolópapírral szárazon géppel megcsiszoljuk. A kikopás veszély miatt, az íves részeket durva csiszolószivaccsal átcsiszoljuk. Ezt követően alaposan zsírtalanítunk.Füllerezés előtt az esetleges hibákat javítjuk. Felhordjuk a töltőalapozót. Infralámpával szárítjuk, majd géppel csiszoljuk a felületet.

Ezzel előkészítettük a fényezésre a porlakkozott elemet.
 
  Új alkatrészek fényezése:>>TOVÁBB

Kedvencekhez adom!Ajánlom egy ismerősömnek!

 
 Nyitó oldal  Nyitó oldal  Autófényezés menete  Autófényezés menete  Karcolás javítása  Karcolás javítása  Kromofággal leöntött felületek javitása:  Kromofággal leöntött felületek javitása:
 Egyengetett alkatrészek fényezése:  Egyengetett alkatrészek fényezése:  Javított műanyagok fényezése:  Javított műanyagok fényezése:  Porlakkozott felületek javítása:  Porlakkozott felületek javítása:  NEDVES-NEDVES ELJÁRÁS:  NEDVES-NEDVES ELJÁRÁS:
 Autófényezés kezdőlap  Autófényezés kezdőlap  Fényezési fokozatok használata  Fényezési fokozatok használata  Fényezési fokozatok tartalma  Fényezési fokozatok tartalma  Fényezési Hibák  Fényezési Hibák