Autófényezés kalkulátor VTN kalkulátor CM2 kalkulátor Autófényezés Galéria Elérhetőségek  
——   Egyengetett alkatrészek fényezése:   ——
 Egyengetett alkatrészek javítása
 
 
Az egyengetett alkatrész, mely a lakatosműhelyből átkerült, és előzetesen a durva szennyeződésektől mosással lett megtisztítva, első lépésben eltávolítjuk a fedőbevonatot. Fokozott figyelemmel vagyunk a fémtiszta felület eléréséhez.
 
Ezután alaposan zsírtalanítjuk a teljes alkatrészt. Ha esetleg utólag előbukkan egy – egy fénytörés, azt finom csiszolópapírral átdolgozzuk. A megfelelő célszerszám segítségével eltávolítjuk a festékbevonatot.
A munkafelületen túl a sérült részek határain csiszológéppel térképesre csiszoljuk a munkadarabot, majd alaposan zsírtalanítjuk a teljes alkatrészt.
Egyes észrevételek, - mint például a képen látható csupasz fémfelületen kirajzolódó színkontraszt - nagyon fontosak, hiszen a javítási folyamat anyagkiválasztásánál befolyásoló tényező. Látható, hogy gyárilag az acél alkatrészt cinkbevonattal látták el. A cinkbevonatú felületnél csak speciális poliészter gitt jöhet számításba.
 

Szárításhoz infralámpát használunk, a gyorsabb munkavégzés céljából.
Csiszolóblokkal és csiszolópapírral kialakítjuk a megfelelő formát, amit tapintással ellenőrzünk. A durvább csiszolati karcoknál, amelyek előfordulhatnak, speciális kontroll anyag segítségével tudunk finomítani a felületen.
Az apró pórusokból a csiszolati port sűrített levegővel kifújjuk, majd zsírtalanítjuk a teljes alkatrészt.
Amennyiben szükséges még egy réteg gitt, persze újra felhordjuk azt, és újra vesszük a folyamatot.
 


A nem elégséges finomítás látható, hiszen a festékbevonat szélén futó, hosszanti csiszolati karcok, melyekbe a későbbiekben a töltőalapozó beszívódik. ( lásd : Fényezési hibák: Beesés) Ezt a felületet csiszolópapírok váltogatásával helyesen megmunkáljuk, majd ezután zsírtalanítunk.
Amennyiben hagyományos töltőalapozót használunk, melyben nincs korrózióvédő hatása, természetesen rozsdagátló alapozót hordunk fel. Vannak olyan alapozók, melyeknek összetételük tartalmaznak cinkfoszfátot, és ezért korrózióvédő hatással rendelkeznek. Kihasználjuk az alapozó rendszer adta színválasztás lehetőségeit is.
Szárításhoz használunk infralámpát.
Csiszolópapírral és csiszológéppel megmunkáljuk a tökéletesen átkeményedett töltőalapozót.
 


A nehezen hozzáférhető részeknél csiszolószivacsot használunk, száraz technológiával vagy hagyományos módon nedves kézi csiszolást alkalmazunk.
Ezután alaposan zsírtalanítjuk a teljes alkatrészt.
Így létrejön az általunk használt technológiával fényezésre előkészített alapfelület.
 

Kedvencekhez adom!Ajánlom egy ismerősömnek!

 
 Nyitó oldal  Nyitó oldal  Autófényezés menete  Autófényezés menete  Karcolás javítása  Karcolás javítása  Kromofággal leöntött felületek javitása:  Kromofággal leöntött felületek javitása:
 Egyengetett alkatrészek fényezése:  Egyengetett alkatrészek fényezése:  Javított műanyagok fényezése:  Javított műanyagok fényezése:  Porlakkozott felületek javítása:  Porlakkozott felületek javítása:  NEDVES-NEDVES ELJÁRÁS:  NEDVES-NEDVES ELJÁRÁS:
 Autófényezés kezdőlap  Autófényezés kezdőlap  Fényezési fokozatok használata  Fényezési fokozatok használata  Fényezési fokozatok tartalma  Fényezési fokozatok tartalma  Fényezési Hibák  Fényezési Hibák