——   Sprint UV gyors javítás   ——
 
 
7.Spotjavítás uv technológiával
 
Az autójára mindenkinek nagy szüksége van a mindennapokban, és hosszú távon nem szívesen nélkülözik pláne,ha kölcsön kért autóról van szó. Gyakran keletkeznek  kisebb sérülések, amiket nem visznek a tulajdonosok kijavításra, mivel időigényesek. Ide tartoznak a kavicsfelpattanásból adódó lakksérülések, vagy parkolóban szerzett apróbb horzsolódások. Ebbe a kategóriába tartozó javítások kb. a sérülések 1/3-át teszik ki, tehát érdemes fokozottan foglalkozni velük. Természetesen, ezek a javítások csak kis felületen alkalmazhatók megfelelő esztétikai biztonsággal. Hogyan tudjuk meghatározni, hogy a sérülés javítható-e ezzel a módszerrel? Az a tapasztalat, hogy a javítási felület ne haladja meg a két tenyérnyi nagyságot, és comb középrész alatt helyezkedjen el a sérülés.  Ezzel a technológiával kitűnő eredményt érhetünk el:
- tagolt alkatrészek,
- vészhárítók,
- küszöbök,
- nagyobb alkatrészek széleinél, stb.
Például motorháztető javításánál nem javasolt ez a módszer alkalmazása! Ezeknél, az alkatrészeknél célravezetőbb a hagyományos módszert bevezetni.
Eszközök, amikre szükségünk van az ilyen javítások elvégzéséhez:
- speciális csiszológép
- kisméretű csiszolóblokk
- kisméretű HVLP pisztoly
- kisméretű polírozógép
A „mikro javításokhoz” is elengedhetetlen a szakmai tudás, tapasztalat valamint a magas színvonalú segédanyagok és fedőbevonatok alkalmazása (uv-anyagok). Ezért kérjük, ne próbálja meg kijavítani ezeket az apró hibákat otthonában, bár nagyon egyszerűnek tűnik a kivitelezése, mégis fontos, hogy szakemberek végezzék. Az uv termékcsalád nagy segítséget biztosít a sikeres munkavégzés érdekében.
 A sérült felületek előkészítésénél speciális segédanyagokat használunk fel (uv anyagokat)
 
 
 
A javítási folyamat lépésről-lépésre képekkel bemutatva:
Első lépés a hiba szemrevételezése, megállapítjuk, hogy javítható –e az elem ezzel a technikával
 
Második lépésként megóvjuk az ép felületeket, vagyis körberagasztjuk, maszkoljuk
Ezt követően zsírtalanítunk a szokásos módon, majd az erre alkalmas szerszámok segítségével csiszoljuk a javítandó felületet, majd ismét zsírtalanítunk.
Jöhet az uv füller, s az uv lámpa.
Száradás után finoman átcsiszoljuk, majd megint zsírtalanítunk, portalanítunk. Ezután a fedőbevonatot felhordjuk.
Jöhet az uv színtelen lakk, majd speciális eszközökkel elvékonyítjuk a lakkbevonat széleit. Finom csiszolópapírral nedvesen összedolgozzuk a friss bevonatot az eredeti festékréteggel. Vagy száraz technológiában, gép segítségével oldjuk meg ezt a feladatot. Az eredmény eléréséhez összepolírozzuk a teljes bevonatot. Ez a technológia nem olcsó,viszont nagyon gyors és szép végeredményt biztosít a profi szakemberek és technológia által.
Íme az eredmény: